Arbetsgång vid problem vid uppstarten

Här följer en lista på en del fel/problem som kan uppkomma vid start av nätet och hur man löser dom:

  • Ingen länk: Gör en reset på boxen och testa igen.
  • Ingen länk efter reset: Under uppstartsveckan felanmäls detta till någon kontakt på föreningen, som sedan vidarebefordrar alla dessa till Net at Once.
  • Felaktig fastighetsbeteckning i registreringsportalen: Ring vår kundtjänst (0771 – 40 44 00 kl 8-17) och uppge vad det står och vad det ska vara istället. Genomför sedan registreringen som vanligt.
  • Kommer ej åt registreringsportalen trots länk: Testa alltid med kabel, och testa skriv in adressen manuellt ”newreg.netatonce.net
  • Andra typer av fel: Ring vår kundtjänst (0771 – 40 44 00 kl 8-17) . Observera bara att det kan vara tidvis hög belastning vid inkopplingar av fibernät
  • Andra frågor gällande abonnemang/telefoni/TV: Ring vår kundtjänst. (0771 – 40 44 00 kl 8-17) .
  • Problem att få igång TV: Koppla alltid i LAN4, Ring sedan Sappa för att aktivera kortet. 0774 – 444 744 Alla dagar 08:00-22:00